Az elsőként egyértelműen nyilatkozó Telenor után a Vodafone is bejelentette, hogy a telefonadót az ügyfelekre fogják hárítani.
Immár a három piacon lévő mobilszolgáltató közül kettőnél vehető biztosra, hogy a hamarosan életbe lépő új adó a fogyasztóknak kiszámlázott díjakban is megjelenik majd. Nem bírja egyedül kigazdálkodni a váratlanul érkezett újabb extra kiadást a Vodafone Magyarország, ezért amíg az ideiglenes válságadó mellett párhuzamosan ez a tétel is sújtja a szektort, a távközlési adót díjemelés formájában legalább részben az ügyfelekre hárítja a cég - adta hírül a Portfolio.hu a szolgáltató közleményére hivatkozva.

Összhangban  A három nagy telefonos szolgáltató régen látott összhangban próbálta elkaszálni, de minimum megváltoztatni a kormányzat újabb ötletét, a beszélgetésekre és az SMS-ekre kivetett különleges telefonadót. Nem világos, hogy ennek mennyi köze volt ahhoz, hogy az alig néhány napos törvényjavaslatot frissiben enyhítették a képviselők egy módosító indítvánnyal. Ennek értelmében a havonta kiszabható maximális tételeket erre az évre az eredetinél alacsonyabb összegben határozták meg.

Mint az a Vodafone reakciójából látható, ez a módosítás önmagában nem tűnik elégnek a szolgáltatók szemszögéből. A Telenor Magyarország nagyon gyorsan, még május közepén jelezte, hogy nem kívánja lenyelni az újabb keserű pirulát. Az indoklás hasonló volt a konkurencia mostani érveléséhez: amíg kettős különadóval büntetik a szektort, addig a terhek enyhítése érdekében a telefonadót beépítik az árakba. A harmadik, egyben legnagyobb piaci szereplő pár nappal később szintén megszólalt az ügyben, de a Magyar Telekom közleményéből nem olvasható ki világosan, hogy megpróbálják kigazdálkodni a forgalom alapú új költséget, vagy a versenytársakhoz hasonlóan ők is inkább a fogyasztókra terhelik azt.

Ne a zemberekkel!  A kormányzati kommunikációban eddig a telefonadó úgy jelent meg, mint egy olyan költségvetési egyenleget javító tétel, amit a multinacionális távközlési cégeknek kell kifizetnie, és nem az embereknek. A fenti nyilatkozatok alapján ez az érvelés egyre gyengébb lábakon áll. Kérdés, lesz-e valamilyen újabb fordulat az ügyben, és megpróbálja-e a kormány egy törvénymódosítással kierőszakolni a szolgáltatóktól, hogy ne hárítsák tovább az adót.

10 milliárdba fáj a Telekomnak idén a távközlési adó
A Telenor az ügyfélre terheli a távközlési adót

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.